05.07.2022

PET NAČINA KAKO POBOLJŠATI KVALITETU ŽIVOTA STARIJIH OSOBA

Za zdravlje i dobrobit pojedinca od ključne je važnosti kvaliteta života. Starijim osobama tako nije dovoljno samo biti živ već je potrebno mnogo više kako bi ostali i fizički i mentalno zdravi.

Udruga Mentor u sklopu projekta Usluge usmjerene povećanju kvalitete života starijih osoba na području Općine Donja Voća putem sportsko-rekreativnih, kulturno-kreativnih, edukativnih aktivnosti, društvenih igara i kvizove te organiziranjem putovanja i posjeta kulturnim, duhovnim i sličnim manifestacijama kroz dvogodišnji program osobama starije životne dobi svakodnevnicu čini ugodnijom i kvalitetnijom. 

Osjećaj zadovoljstva i ispunjenosti starijim osobama jednako je važan za opću dobrobit kao i redoviti pregledi kod liječnika. Zapravo, pozitivan pogled na život može im pomoći da imaju više energije, manje stresa i bolji apetit.

Ovo je pet načina kako starijim odraslima pomoći u poboljšanju kvalitete života:

Liječite depresiju

Uzrok depresije kod osoba starijih od 65 godina mogu biti stresni životni događaji poput umirovljenja ili gubitka supružnika. Također, može biti uzrokovana i bolešću ili nuspojavom lijekova.

Važno je na vrijeme prepoznati znakove depresije i potražiti pomoć liječnika, psihologa ili terapeuta. Starije osobe često to neće napraviti same prema tome - Vaša uloga tu je od velike važnosti.

Pomozite im da se osjećaju korisnima i potrebnima

Bez obzira na dob, svi se žele osjećati korisnima i potrebnima.

Kada se brinete za stariju  osobu, potrudite se da se osjećaju kao da i Vi još uvijek trebate njihovu pomoć i da Vam nisu teret. Čak i ako te zadatke ne mogu izvršiti učinkovito ili savršeno, to je u redu. Važno je da doprinose.

Zatražite pomoć oko zadataka s kojima se mogu nositi kao što je: slaganje odjeće, organiziranje ladica, pomoć u kupovini i kuhinji i sl.

Potičite fizičku aktivnost

Redovita tjelesna aktivnost, koliko god blaga bila, pomaže i tijelu i umu.

Vježbanje jača imunitet, snižava krvni tlak, poboljšava kvalitetu sna, poboljšava zdravlje srca, ublažava tjeskobu, poboljšava snagu i izdržljivost i još mnogo toga.

Održavajte mentalnu aktivnost

Važno je da starije osobe ostanu mentalno aktivne. Križaljke, sudoku, mozgalice, čitanje i pisanje izvrsne su aktivnosti za mentalnu stimulaciju.

Oštar i aktivan um izuzetno je važan za ukupnu dobrobit osobe.

Pomozite im u povezivanju s obitelji, prijateljima i zajednicom

Stariji koji su izolirani i usamljeni imaju kraći životni vijek i veći rizik od demencije, a spomenuto možete spriječiti kroz pomoć i poticanje starije osobe da ostane povezana sa zajednicom.

Ovo je nekoliko prijedloga:

  • Dogovorite se da ih obitelj i prijatelji redovito posjećuju, jedu s njima ili ih izvode van.
  • Potaknite ih da sudjeluju na zabavama - rođendanima, obljetnicama, praznicima itd.
  • Uključite ih u hobi.
  • Potaknite ih na volontiranje u crkvenim ili dobrotvornim organizacijama.

 Ponekad nije potrebno uložiti mnogo truda kako biste pomogli starijoj osobi, a njima će to značiti mnogo te značajno popraviti kvalitetu života.

 Izvor: Pet načina kako poboljšati kvalitetu života starijih osoba (direktno.hr)

 

 

galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija
galerija