Karakteristike dobro pripremljenog životopis

Naime, da bi poslali životopis određenoj tvrtki, bez obzira da li je riječ o raspisanom natječaju ili javljanju potencijalnom poslodavcu koji će CV potom arhivirati i koristiti po potrebi, važno je znati da životopis mora biti upečatljiv. Da bi bio takav, MORA biti jedinstven. Mora se isticati u gomili. Nekada je bilo dovoljno izraditi nekoliko šablona životopisa, promijeniti datum, zaglavlje no, ne i danas. Zaboravite. Stavite se u poziciju poslodavca. Kako od 500 životopisa odabrati vaš? Koliko vremena ima za pregledavanje životopisa? Bavi li se u tvrtki i nečim drugim pa nema vremena? To ne možete znati ali možete olakšati posao tako da se – istaknete.

UPOZNAJTE POSLODAVCA: Proučite tvrtku, pregledajte web stranicu tvrtke, forumi mogu biti koristan izvor informacija, pa čak bacite oko i na Facebook profile nekih zaposlenika. Interesirajte se gdje će (kod koga) jednom kada pošaljete, životopis završiti. Da li u odjelu ljudskih resursa ili zaposlenika koji je dobio zadaću arhiviranja životopisa. Istražite nju ili njega, točnije potražite ga na nekoj od društvenih mreža. Tu vam od pomoći može biti LinkedIn. Ne morate se bojati kontakta, ukoliko ukratko objasnite u čemu je riječ dobit ćete svoj odgovor. Naime, i ti zaposlenici svjesni su da im zapravo štedite vrijeme kojeg imaju malo i rado će dati odgovor koji tražite. Također, bit će svjesni truda i (veća je vjerojatnost) upamtiti vašu angažiranost.

PREGLEDNOST (želim odmah pronaći informaciju koja me zanima): pripaziti na gramatike jer se nepismenost ne oprašta kod životopisa te dobro formatirani teksta (pripaziti da se koristi jedna vrsta i veličina fontova).  Ne boldajte prečesto i ne podvlačite u istim odlomcima  jer od toga bole oči.

SAŽETAK NA POČETKU ŽIVOTOPISA: Ako znate dobro napisati pitch za samog sebe, a da se on ne svede na to koju ste školu završili i gdje trenutno radite, već ste ozbiljan kandidat da vas se pozove na intervju.

PRIPAZITI NA NAČIN OPISIVANJA SVOG ISKUSTVA: Treća stvar je način na koji ste opisali svoje iskustvo ili važna postignuća tijekom školovanja. Jedan asistent u marketingu, voditelj projekata ili specijalist u marketingu ne radi u svakoj kompaniji ili agenciji iste stvari. Poslodavac ne može znati za što ste sve bili zaduženi, niti u čemu ste briljirali.

ŽIVOTOPIS NIKAKO NE BI TREBAO BITI ‘KIČAST’: To znači da sadržaj treba biti pisan jednostavno i s odmjerenom i dobrom dozom informacija koje će kandidata predstaviti u najboljem svijetlu i u skladu sa zahtjevima koje poslodavac očekuje. Pozornost poslodavca može se privući jasnim informacijama, urednom i preglednom formom životopisa.

BUDITE ISKRENI: Jer vrijeme uvijek, prije ili kasnije, pokaže pravo svijetlo i iskustvo kandidata. Informacije neka ne budu preopširne jer je bitno ostaviti i prostor za predstavljanje poslodavcu, a preporučljivo je ne koristiti previše efekata, više vrsta fontova i slično. Bolje su 3 istinski važne činjenice nego 33 irelevantne.

FOTOGRAFIJA U ŽIVOTOPISU: Nije nužno da je životopis ima, ali ako je kandidat namjerava slati neka ona bude poslovna i primjerena prigodi, a ne u nekim neformalnim varijantama i svakako neka bude intergrirana u životopis, a ne zasebno u mailu.

RADNO ISKUSTVO: Najbitnije je da se iz životopisa jasno može iščitati radno iskustvo: za kojeg poslodavca je kandidat radio ili još uvijek radi, koje poslove je obavljao ili obavlja i koliko dugo. Ako kandidat još nema radnog iskustva, bitna nam je informacija da je za vrijeme studiranja ili školovanja bio aktivan i preuzimao inicijativu za vlastiti razvoj, primjerice sudjelovao u istraživačkom radu, u izvođenju nastave (demonstrature), na vannastavnim edukacijama, dobivao nagrade i priznanja za svoj rad (Rektorova nagrada, stipendija). Čak i povremeni rad putem student-servisa i volonterski rad vrijedni su spomena jer nam mogu biti pokazatelji nečije motiviranosti i volje za radom. Bez obzira na sve navedeno, neka bude sažeto i jasno, bez previše detalja!

NAVOĐENJE INFORMACIJA: Životopis ne smije biti napisan površno, s lažnim i netočnim informacijama. Nemojte navoditi previše detalja koji nisu bitni za posao za koji se javljate, već filtrirajte informacije. Pritom izbjegavajte rečenice u pasivu te umjesto toga koristite aktiv kako biste istaknuli svoja postignuća (Poduzeo/la sam…, Uveo/la sam…, Ostvario/la sam…). Kako bi vam bilo jasnije kakav profil zaposlenika poslodavac traži, istražite informacije o strukturi kompanije, njihove vrijednosti i ciljeve te poželjne karakteristike potencijalnih zaposlenika, također naglasite koji su vaši karijerni ciljevi. Dajte uvid u vašu osobnost i ostavite dojam prijateljske osobe, spremne na suradnju.  

Na konačnu odluku utječe mnogo faktora. Prije svega dobra prezentacija kandidata na razgovoru. Ona može mnogo toga promijeniti. U prezentaciji utječu svi navedeni faktori – dužina, veličina fonta, buleti i način nabrajanja, istaknutost bitnoga kao i preglednost teksta jer su oni prvi dojam i susret između kandidata i poslodavca. Zna se dogoditi i da uz životopis kandidat priloži pismo namjere koje je adresirano na neku drugu kompaniju. Kandidate koji rade ovakve propuste obično niti se ne uzimaju u obzir.

Ne treba imati jedan CV za sve prigode već razne varijante za razne potrebe. Životopis je ulaznica za intervju! On omogućava da se dobije prilika za prezentiranje svojih vještina, znanja, stava, izgleda, motivacije i inspiracije. Jako je bitno da je prilagođen oglasu jer na taj način stječe se dojam da znate što se od vas očekuje na poslu za koji se javljate.

Uredite profil na društvenim mrežama, ponajprije LinkedInu, a izbjegavajte povezivanje profila sa zabavnim društvenim mrežama (npr. Facebook). Aktivno upravljajte informacijama o sebi na društvenim mrežama i potrudite se ostaviti profesionalni imidž.

Osobe koje pregledavaju vaš životopis potrošit će vjerojatno manje od 30 sekundi kako bi zaključile da li ste im zanimljiv kandidat ili niste. Poslodavcu bi informacije u životopisu svakako trebale biti važnije od forme, no pripazite da loša forma ne pokvari ukupni dojam.

europska_unija

Ovaj portal izrađen je uz pomoć Europske unije, u okviru Operativnog programa za razvoj ljudskih potencijala, financiranog iz IV. komponente IPA.

Sadržaj portala isključiva je odgovornost Općine Donja Voća i partnera koji sudjeluju na izradi portala, i ni na koji se način ne može smatrati da odražava gledišta Europske unije

ESF